Την ιστορική μνήμη διασώζει με το πλούσιο έργο του το ΚΕ.ΜΙ.ΠΟ. (Κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού) τόσο με τα πλούσια εκθέματα που υπάρχουν στο μουσείο του, όσο και με τις εκδηλώσεις-ημερίδες που πραγματοποιεί, αλλά και με σημαντικές εκδόσεις.

Σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή είναι οι νέες τεχνολογίες, καθώς το υλικό αυτό είναι προσβάσιμο και μέσω διαδικτύου από την ιστοσελίδα του ΚΕΜΙΠΟ https://kemipo-neaionia.gr/. Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία που μας έκανε γνωστά ο πρόεδρος του ΚΕΜΙΠΟ Λουκάς Χριστοδούλου, την ιστοσελίδα επισκέπτονται και Έλληνες μετανάστες (αρκετοί με Μικρασιατική ρίζα) από τις χώρες στις οποίες βρίσκονται.

εδώ χτύπαγαν κάρτα οι εργαζόμενοι στην υφαντουργία

Δίπλα στον ΗΣΑΠ Ν. Ιωνίας το ΚΕΜΙΠΟ (Πατριάρχου Ιωακείμ 4, 142 34 Νέα Ιωνία Αττικής, τηλ. 210 27 95 012, 210 27 90 775) και με την τύχη να έχει ακριβώς δίπλα του το συνεδριακό κέντρο του Δήμου, έχει την ευκαιρία να φιλοξενεί ομαδικές επισκέψεις – κυρίως σχολεία- και με μία σύντομη εισαγωγική ομιλία, με παράλληλη προβολή αρχειακού υλικού σε εικόνες, να «προετοιμάζει» καλύτερα την επίσκεψη στο μουσείο.

Πολλές είναι οι θεματικές, αλλά και οι ιστορικές περίοδοι στις οποίες ανήκουν τα εκθέματα του μουσείου. Οι εικόνες από τους τόπους καταγωγής πριν τον ξεριζωμό, τα σπιτικά στη Μ. Ασία, η πρώτη εγκατάσταση, το σταδιακό «άπλωμα» της πόλης, οι ενδυμασίες της εποχής, η εκπαίδευση, τα επαγγέλματα, αλλά και η ανάπτυξη της υφαντουργίας στη Νέα Ιωνία που βασίστηκε στους πρόσφυγες και δίκαια απέφερε στην πόλη τον χαρακτηρισμό του «ελληνικού Μάντσεστερ».

μετοχή κλωστοϋφαντουργίας που είχε στην κατοχή του Έλληνας στην Αργεντινή
νήματα μετά την βαφή τους

Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικά από τα εκθέματα του Μουσείου και σας προτρέπουμε να το επισκεφτείτε και με φυσική παρουσία και διαδικτυακά, κυρίως σε όσους ο τόπος διαμονής τους δεν το επιτρέπει.

Πολύτιμος ξεναγός μας και τον ευχαριστούμε γι’ αυτό ο πρόεδρος του ΚΕΜΙΠΟ Λουκάς Χριστοδούλου, που στη φωτο που ακολουθεί μας δείχνει το σχέδιο του χαλιού πάνω στο οποίο θα δούλευαν για να το κατασκευάσουν.Οι μηχανές της κλωστοϋφαντουργίας

Τα σπίτια, οι ενδυμασίες, τα έντυπα και ο ξεριζωμός

  Κείμενο & φωτο: Nάσος Μπράτσος

Σχετική είδηση: Θ. Καστανίδης: «1922-1923 Εκατό χρόνια μετά το Μακρονήσι λύνει τη σιωπή του» (audio)

 

Μην χάσετε την Κυριακή 12 Ιουλίου 2020 στο ert.gr: Η προέλευση της φράσης «Ούλοι εμείς εφέντη»

Μοιράσου το άρθρο:



Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *